Aké je tajomstvo úspechu Rádia Východ?

Rádio Východ je dlhodobou jednotkou medzi všetkými regionálnymi rádiami na Slovensku, a svoju pozíciu si ešte posilnilo. Riaditeľ Pavel Mylan sa domnieva, že súčasná popularita tejto stanice vychádza najmä z vhodne zvoleného formátu vysielania.

– Tri prvenstvá Rádia Východ –

* Rádio Východ so sídlom v Prešove sa môže dlhodobo pýšiť tromi prvenstvami. Je lídrom východného Slovenska, v celoštátnom meradle mu patrí prvenstvo medzi regionálnymi stanicami, a je zároveň aj najúspešnejším členom reklamnej siete Net b1.

 

Minulý týždeň sme sa pozreli na vzostupy a pády východoslovenského Rádia Kiks, ktoré v posledných prieskumoch stratilo veľkú časť svojich poslucháčov. Presne opačný, a oveľa priaznivejší trend však panuje v prípade Rádia Východ, ktoré v minulosti zvádzalo boj o vedúce pozície v regióne práve s Kiksom.

Dvojnásobný náskok pred konkurenciou

Dnes je už Východ dlhodobou jednotkou medzi všetkými regionálnymi rádiami na Slovensku, a svoju pozíciu si po poslednom prieskume ešte posilnilo. Dostalo sa opäť výrazne nad stotisícovú hranicu, keď si ho denne naladí takmer 140 tisíc poslucháčov. Na východe Slovenska nemá výraznejšiu konkurenciu a svojím regionálnym prenasledovateľom sa vzdialilo viac než dvojnásobne.
Generálny riaditeľ Rádia Východ Pavel Mylan si myslí, že súčasná popularita tejto stanice vychádza najmä z vhodne zvoleného formátu vysielania. “ Sme predovšetkým regionálne rádio, a tomu podradzujeme svoje vysielanie a samozrejme najväčší vplyv na počúvanosť má formát vysielania, to znamena akú hráme hudbu, ako a čo hovoríme, ” hovorí Mylan. Podľa jeho slov sa však rádio z Prešova snaží aj aktívne prilákať nových poslucháčov: “ Veľmi výrazne nám pomáhajú aj rôzne marketingové aktivity a externé akcie,” dodáva Mylan.

‘Zdravý lokálpatriotizmus’ nesmie chýbať…

Šéf Rádia Východ nešpecifikoval, o aké konkrétne akcie ide, vyjadril sa však na margo súčasného postavenia regionálnych staníc oproti celoplošnej konkurencii. “ Regionálne stanice majú, a dúfam že aj v budúcnosti budú mať svoje miesto a opodstatnenie v slovenskom éteri, pretože práve tie sa môžu a majú venovať svojmu regiónu, ” pripomína Pavel Mylan. Ako však dodáva, niektorým poslucháčom vraj chýba zdravý lokálpatriotizmus, čo je na škodu menších rádií.

Zaručený recept na to, ako je možné byť dlhodobo úspešný v prehustenom slovenskom éteri podľa Mylana neexistuje. V závere svojho príspevku však spomína všeobecnú formulku, ktorá zrejme zabrala aj v prípade Rádia Východ. “ Je to o neustálom sledovaní a reagovaní na potreby a ohlasy väčšiny poslucháčov. Ide to však veľmi ťažko, hlavne keď nie je dostatok finančných prostriedkov, ” uzatvára riaditeľ Rádia Východ Pavel Mylan.

http://sk.radiotv.cz/radio-clanky/radio-obchod/akas-je-tajomstvo-asspechu-raadia-va-chod/